Mikäli vanhaan sanontaan on luottamista, meidän asunnostamme ei lähiaikoina onnea puutu. Sinä aikana, kun olen täällä asunut, on mennyt rikki yksi jalallinen jälkiruokamalja, yksi jalallinen lasi ja yksi lasituoppi. Onneksi eivät ole minun, enkä ole niitä hajoittanutkaan (vaan aina neuroottisesti raahannut imurin paikalle - en halua taas joutua kaivamaan jalkapohjastani lasinsirua).

Täällä juhlitaan usein. Viime viikonloppuna oli grillijuhlat, nyt lauantaina vappubileet. Viikon päästä Sasa tulee tänne ja koko neljä päivää onkin yhtä juhlaa, varsinkin lauantai, 20-vuotispäiväni. Tosin se onkin ainoa päivä jolle ei ole varsinaisia suunnitelmia (muuta kuin että menemme ehkä syömään kiinalaista). Ja viralliset syntymäpäiväjuhlat ovat sitten aikaisintaan 14.5.

Huoneeni on jo asutun näköinen. Ikkunalaudalla, väliaikasella alttarillani, kasvaa pieni muratti, matto on lattialla ja kaapit käytössä sekä stereot kytketty. Sen sijaan hamsterin duna on tuolilla henkarikaapissani (jonka ovet ovat siis koko ajan auki), koska minulla ei ole yhtään henkaria enkä ole siksi saanut vaatteita kyseiseen kaappiin. Lisäksi pitäisi hankkia pieni hyllykkö johon saan stereoni ja vielä laatikoissa odottavat muutamat kirjat, paperit ja cd-levyt.

Kesätyötilanne huolettaa. Laitoin tänään pikkupaniikissa vielä hakemuksen Aamulehden varhaisjakeluun, vaikkei se sinällään kiinnostaisikaan. Olisi ainakin syy valvoa yöt ja nukkua päivät.

Olen tehnyt paljon ruokaa. Olen tiskannut ja pessyt pyykkiä. Viime perjantaina siivosimme pintapuolisesti, hetkiseksi saamme aina jotain järjestystä tänne.

Kevät on tullut.