Outoja, sekavia unia, tuliko taas nukuttua liikaa, niin...

Likaisia akvaarioita, tuttuja sukellushetkiä (yritän päästä pintaan, jossa on kimaltava auringonvalo ja happea, mutta ennen kuin pääsen, vaihtuu hetki ja olenkin jossain muualla). Kissojen kalastusta, minulla oli lapsuudesta tutusta pelistä otettu pikkuruinen magneettionki, jonka heitin likaiseen, liian pieneen malja-akvaarioon ja sain saaliikseni niitä samasta pelistä tuttuja muovikaloja. Ja mietin, että kissat taatusti kiinnostuvat niistä ja tulevat pintaan ja sitten saan ne napattua.

Ihmisiä, jotka olivat tuttuja, en muista enää keitä, ja toisaalta tuntemattomia. Eräs tuttu lahjoitti vauvansa minulle, minulla oli kasa vauvanvaatteita ja yhtäkkiä vauvojakin oli viisi, ja näin sainkin perusteltua sitä, miksi olin hankkinut niin paljon vaatteita. Miehiä pyörittelemässä päätään minun vauvanpukemiselleni, minä etsimässä vaatteita jotka sopivat yhteen.

Jossain vaiheessa vauvat olivatkin pieniä, isopäisiä nukkeja ja vauvanvaatteitakin harjoittelin pukemaan vain pehmoleluille. Sitten lisää kissoja, niitä oli neljä, viisi.

Lopulta taas vauvanhoitoa, katselin vaipoissaan hoitopöydällä makaavaa lasta ja mietin, olinko vaihtanut hänelle jo vaipat.